lördag..

..igen och jag sitter vid matbordet, lyssnar på coldplay sådär lagom högt så de andra i huset också kan höra. Har gjort mig några mackor av ett solrosbröd som jag köpte igår, riktigt gott! lite lyx är också att jag har köpt en färskpressad apelsinjuice, så nu skippar vi firstprice äppeljuice som man egentligen inte vill läsa inehållsförteckningen för man vet inte vad alla bokstäver och siffror betyder när det är sammansatta på det viset!
Igår var en hyssad lugn kväll, hade 18 gäster i vinkällaren, hanna och sandra hade 76 i restaurangen och OK ett par i Leo. Stannade några timmar i baren efter jag var klar i vinkällaren. Men blev inte så länge, de drack ganska sansat. Gick hem vid ett i 25 minusgrader. Skall bli riktigt kallt här nu igen, ner till 26-27 på måndag och tisdag.
Fick mitt schema igår, ser riktigt bra ut men vill inte ropa hej för tidigt, det kan ändras in i sista sekund, det vet vi. Är undebrart väder ute och egentligen skulle jag väl stått på ski idag men har ett knä som inte pallar, tyvärr. Ringde läkaren idag och de har inte tid förän på måndag om det nu inte skulle vara en akuttid och det är det inte, eller? vad klassas som akut? väntar i alla fall till på måndg så går jag dit innan jobbet. Räknar med att det är en överansträngning som inte fått vila upp sig utan jag går och belastar ju det hela tiden. Så svaret från läkaren kommer bli; vila. Tyvärr, hinner inte med sådant här uppe. Hoppas det läker ändå, inte värt att riskera ett skadat knä för att jobba 14timmarspass för många dagar i veckan.
Imorgon är jag ledig, sista dagen m Emma innan hon reser m mamma och mormor tillbaka till sverige. Tänkte åka kälke om backen är öppen, finns skandinaviens längsta backe för kälkåkning här :] skulle varit en kul sista grej att göra sen blir det troligen utgång på kvällen !
Eftersom jag inte fick en läkartid idag har jag inget annat planerat, blir diska, städa lite, handla och kanske laga lite mat. Sen laddar vi för en lång kväll på Highland!
eran erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0