salmiak

Jobbat två frukostpass nu denna veckan, kan inte hjälpa det men jag gillar det. Trodde jag aldrig! tjugo över sex var jag på jobb idag, då skulle jag varit död hemma men här är det knappt (nu skall jag inte överdriva, kanske inte alltid är såhär bra) några problem att gå upp ur sängen när klockan ringer halv sex. Två rostade mackor, på m jobbkläderna och iväg. Idag lånade jag louises Kerstin som även kallas safarijeepen, ja kärt barn har många namn. Var klar vid tolv och behövde inte duka för det var varken lunch elr middag i restaurangen.
Kom hem och tänkte lagt mig och sova, kroppen ville till sängen så jag satte på PS. I love you och försökte somna men ikke. Och en timma senare knackar det på dörren, mina lagom bakfulla grannar olsson o lollo hade vaknat och vi skulle direkt bege oss till Vestlia. Igår var vi på Highland och städade, GRUNDLIGT, i var enda vrå! så jag fasade lite att vi skulle göra samma prosedur på Vestlia idag. Precis så var det; städade diskmaskin, golv, tak, väggar, rör, restaurang, soffor, bakom diskmaskinen, luftventiler, you name it! Blev väl halvt drogade av alla Salmiakångor också. Men Nu har vi två glänsande hotell, ja elr iaf två glänsande kök/disk/restauranger/fönster till restaurang :] var kvar på Vestlia till sju. trött var ordet när jag kom hem till mitt lilla rum (som egentligen borde städas men just nu känner jag att just orken för att städa finns inte)
Satte på lite skön musik, tände alla mina fina ljus och mitt underbara luktljus från Voluspa m doft av choklad. Jag bestämde Skype-dejt m Kim, gick och duschade, gjorde mig en kopp te och värmde en fyst hemmagjord fralla. Efter dejten såg jag på ett avsnitt av Idol, gillar! Så det kanske blev en ganska lyckad kväll iaf?
Nu hoppas jag att jag slipper bli inringd i helgen så jag kan spendera varje minut m Kim för det är vi värda.
Är ledig imorgon och då skall jag ta tag i allt jag inte orkade m idag pga av trötthet; tvätta, dammsuga, damma, handla, måla naglarna. Vill bara ha en måbradag! sen blir det till att gå upp mitt i natten för 03.25 rullar tåget in på Geilostation. Kommer bli skönt, lättande och underbart att kännaa hans värme!
Blir troligen en väldigt planerad helg m golf, gym, spa ? , promenad, middag, utgång mm men längtar!
Nu skall jag försöka sova även om det är sjukt lyhört i den här hyttan. hör vartenda steg från maria och jesper som bor ovanför, hör vartenda ord som sägs utanför dörren, när varje bil kör upp på uppfarten. Ja, allt är som hemma!

PS I love you var förresten första gången för min del. väldigt bra fast blev helt förvånad när den tog slut efter en timma? elr var det kanske tankafett som hade gjort en kortversion bara för mig? aja, just nu gillar jag feelgood filmer och musik. Mycket Håkan från För sent för edelwiess och Melissa Horn.

tack för mig, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0