En början på något nytt

Trodde aldrig jag skulle börja skriva blogg men det underlättar mycket nu när man inte befinner sig hemma i varberg, mamma och pappa främst kan nu här se hur jag har det, se alla bilder mm istället för att skaffa facebook och sitta och klicka runt där :D så here I go:
Har nu varit i Geilo i över en vecka, snart två. Jobbar som lärning denna säsong på två av Geilos störtsa och finaste hotell: Vestlia Resort och Highland. Kommer vara här till april och under tiden kommer vi hinna med att vara två månader inom varje område på hotellet; servering, reseption, konferens och städ. Är verkligen en dröm för mig detta. jobbar hundra meter från backen, har gratis boende, gratis liftkort, mat, internet mm. Men samtidigt tog det emot lite att ta beslutet att komma upp, har en underbar pojkvän där hemma, fantastiska vänner och speciellt en lovisa halldén som alltid kommer stå mig nära var vi än befinner oss i världen och sen har jag självklart en hönsmamma och hönspappa hemma som inte är sena med att oroa sig :) jag har även en lillebror som jag saknar och kommer sakna väldigt mycket, detta är förta året på gymnasiet för honom och jag önskar han all lycka!!
Första veckan på jobb här har varit intensiv, jobbade 72 timmar på fem dagar vilket är det dubbla jag skulle jobbat egentligen. har varit tufft och alla går verkligen på den sista bensinen.. men alla komplimanger och allt beröm vi har fått har vägt upp mycket. och nu är jag ledig tre dagar, kommer tillbringa dessa dagarna i min säng och ta igen all sömn som jag har mist denna veckan!
lovar att skriva så mycket jag hinner!
/ ERICA

Kommentarer
Postat av: hönspappa

så himla bra detta blev nu ska vi bara lära mamma det här så kan hon snacka med dej här ha de o på jensyn hönsfarsan

2010-09-09 @ 16:38:33
Postat av: storkusinen

åh va bra de här med blogg erica, nu kan vi följa dig ordentligt;)....de låter som om du har det superbra även om de har vart mkt jobb så tror jag du komemr trivas skitbra!...puss på dig

2010-09-10 @ 07:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0