tillbaka till ett regnigt Geilo

Efter en tio timmars resa m tåg, buss, och nattåg var jag framme i Geilo halv fyra i natt. Knuttis var snäll att hämta mig på stationen, skulle aldrig orkat bära allt till hestesentret. Hade packat ner allt i Kims backpackryggsäck som därmed vägde ton, hade också med mig en väska som handbagage, dataväskan och en frysbag m mammas kycklingpaj. Var lite tufft att bära runt på allt på stationen i oslo innan jag kom på tåget men väl på plats somnade jag som en stock och vaknade precis innan geilo.
Hann med en bonusdag hemma för tåget gick inte för än halv fem. Var skönt att bara ta det lugnt, ligga i soffan m Kims armar runt om mig, äta bullar m Kim och Lovisa, packa utan stress mm.
Men att säga hejdå till alla igen var inte det lättaste. Har fortfarade tårar i ögonen och en klump i halsen för jag åkt upp. Kände väl inte dirket något sug för att åka upp igen. Är väldigt hemmakär och att jag fick träffa alla som är så sknade gjorde det inte bättre när jag skulle åka igen. Blir säkert bättre när jag har kommit in i det här uppe igen men tills dess är det tufft och tårarna faller ofta på mina kinder när jag tänker på er där hemma!
Idag regnar det här så jag sov till tolv.. beövdes eftersom jag skall jobba till ett i natt, skall vara på CaféLeo och har sju gäster själv. Vet inte hur det skall gå eftersom jag aldrig har varit där innan men får åka dit och träna in viner och meny lite innan jag börjar så löser det sig :]
Har packat upp allt och ätit en bit av kycklingpajen, tänkt på alla där hemma. Det är väl det jag har hunnit med idag. Nu tänkte jag tvätta lite om tvättmaskinerna är lediga och sen duscha och göra mig iordning för jobb. Åker m Kerstin ner till Highland m Louise sen, tack och lov för Kerstin när det regnar!
eran erica

Du gör mig hel, saknar dig Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0