skyet

ja målnigt och ser ut som att det kommer börja regna vilken sekund som helst. Hade planerat att nå toppen på Hallingskarvet idag m Hanna och Maria. Hallingskarvet är en högsta toppen här och är snö där nästan året runt, häftigt och mäktigt att stå där och se ut över hela hallingdal, men får bli en annan dag. Då jag är mer laddad, vädret är bättre och vi har tid för det tar fyra timmar tror jag.
Har verkligen ingen ork till något idag. Hanna är ute och springer, maria, lollo och knuttis är på gymmet, bella jobbar och här sitter jag. Lyssnar på nice musik m Alicia Keys, läser cosmo och är allmänt slapp. Får ta tag i mitt liv imorgon då jag också är ledig, skall tvätta, in till sentrum och köpa smink, handla mm. men har inte mycket pengar kvar. måste få tillbaka det ok och bella är skylldig mig så jag överlever tills lönen kommer. Den kommer ju i och för sig på fredag så är nog ingen större fara. Skönt m första lönen!
På tal om lön så pratade jag m Knuttis, vår kock som har varit lärling precis som oss i två år. Vi pratade om övertid mm och tydligen så varje gång man är ledig tar dom det på våra övertidstimmar, så i slutet går nästan allt jämt ut. Väldigt dåligt tyvärr. Och vi har fortfarnde inte fått månadsschema och kommer troligen inte få det heller, så vet inte när jag kan vara ledig och komma hem nästa gång, också lite frustrerande.
Men har snart kommit in i rutinerna här igen och har nog förstått att allt kan inte vara pefekt här och det får man leva med, ta in en del av allt och sen lämna det man inte orkar med. Det man hemma skulle hänga upp sig på hjälper inte att man stör sig på här för ingen som gör något åt det ändå. Svårt men så är det.
Idag har vi i serveringen varit på ett möte/kurs om service och bemötande, om vad thon står för och strävar efter mm. Kändes bra när vi gick där ifrån. Man blir mer motiverad när någon står framför en och säger att detta är en nysatsning och vi kommer lyckas, vi kommer göra den bästa säsongen! synd bara att det kanske inte alltid når enda fram i alla led.
Imorgon skall vi ha ett möte till m Gunter vår chef över all mat och vin på båda hotellen, kommer också vara nyttigt. Känns som det har behövts ett möte m han. Om hur allt skall skötas, kläder, timmar mm. Blir säkert bra!
oj vad trött jag är nu, skulle jag avrit hemma skulle detta varit en sån dag då jag ser på tv en timma sen somnar i soffan och sover där tills mamma kommer hem och pappa har gjort klart maten som står på bordet. saknar det, saknar att bara kunna vara. Slippa försöka vara någon, låter klyschigt men sant. saknar min familj!
Fick pratat m lovisa igår, min bästa vän vill tydligen bli barnsköterska helt plötsligt. mycket händer när jag inte uppdaterar mig! men är glad för att du har bestämt dig vad du vill satsa på, iaf en tid! hoppas nu och håller verkligen tummarna för att du får något jobb innan dess!
Skall snart värma en kycklingpaj men väntar tills hanna kommer hem efter springturen på en och en halv timma. Hon är otrolig den tjejen, är jätteduktig på att hålla sig i form och hålla sig aktiverad. Men såklart annars skulle hon nog gått i taket här av rastlöshet! Jag är glad att jag har hon och maria här uppe! tack.
ikväll blir det förhoppningsvis bad på Highland m hanna och sen mys.
är väldigt väldigt sugen på vofflor, varför vet jag inte men hestesentret har inget järn så det blir nog aldrig vofflor här och att äta det ute går inte m min ekonomi.. så bara att glömma det, får som sagt bli kycklingpaj istället men inte fy skam det heller!
tänkte läsa lite i cosmo nu, lyssna på musik från mammamia filmen som jag verkligen skulle vilja ha, ännu en julklapp? :] så.. hej så länge
eran erica

Var uppe m liften för några dagar sedan, underbart!

en liggande erica på toppen, kunde inte rotera bilden, sry

står minst tre stycken grävskopor på fjället, förberedelserna för vintern
är i full gång!

bella, olssen, lollo och emma på väg ner från toppen

maria i suddig version på väg

vattenfall nr 1, lägg märke till frosten på bron! kallt här nu

underbart vandringsväder och hurtbulle som jag har blivit njöt till max


vattenfall nr 2

vår egna kartläsare maria in action

på väg uppåt mot toppen, fick ta en fika och kisspaus för att
återhämta oss efter den extrema lutningen! tro mig

vi ser toppen och bokstavligttalat springer upp!

nöjd

underbar bild på underbara människor!

överlyckliga

otrolig utsikt och addrenalinet var på topp kan jag berätta!

blev makrill i tomatsås på knäcke för hanna när vi tog fram vår
vandringsfika. För mig blev det bananer, russin och toblerone. Helt
okej det också m den utsikten!



efter två timmars vandring var det dags att gå hemåt igen, på den
långa vägen. Men tack för en fansastisk dag tjejer!
nästa topp: Hallingskarvet

Kommentarer
Postat av: Hönsfarsan

Såååå duktig du är du måste brås på din far med den kondisen vilka fina bilder kan tänka mej dom med snö på. ännu bättre. här hemma allt sej likt jobb,skola,rid,boll,matta,innebandy,hajen,fredasmys. Utan erica hon saknas i soffan när man kommer hem. Men vi har fått ett bra stryk o torkrum.man får vara glad för det lilla. Många Kramar från hönsgården

2010-10-13 @ 17:20:37
Postat av: Hannis

Du ska veta att jag är GRYMT glad över att ha dig här också Erica! (:

2010-10-14 @ 21:53:40
URL: http://hannnispannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0