jag ser det snöar

ja det är sant! äntligen äntligen!
emma kom till jobbet och började snacka om snö, men nej den trodde jag inte på. men under kvällen vi jobbade så började det snöa mer och mer och när jag gick hem hade det lagt sig ett snötäcke över hela geilo. Underbart när det knakade under mina fötter när jag gick hemåt. och om detta inte skulle räcka så visste jag att jag skulle få smaka på praliner och tyffelchoklad när jag kom hem. För precis innan jag gick från jobbet fick jag en hittelön av vår kock för jag hade hittat ett munstycke till spolslangen.
Så nu sitter jag här i sängen och har precis gjort varm choklad, äter mina hemmagjorda saffransmarsipan- och tryffelpraliner medan snön faller utanför fönstret. Är det någon som har problem m detta så säg för jag njuter fullt ut!
Har precis pratat med ett födelsedagsbarn, Anna! Hoppas du har haft en underbar dag, skulle vilja vara hemma och fira m dig idag och speciellt den 19:e. Men jag är övertygad om att ni fixar det bra ändå!
Jobbade tolv till åtta idag och hade inte en enda gäst, inte en! men torkade bord och stolar, räknade koppar och torkade av kaffemaskin, juicemaskin mm. så hade faktiskt att göra hela tiden och det var skönt. Vet inte om jag har skrivit om Sandra och John som är nya bar och restaurangchefter på Higalnd men dom är iaf grymt bra på att sätta fart på saker som skall göras. Ser förändringar hela tiden; ny bordsplan, rent och snyggt på alla lager, ser till att alla bestick är sorterade mm. Så skönt att fått hit lite sånt folk för det behövs verkligen! Har även en ny kock från skottland, Paul. Också en nice kille som jobbat i norje i tre år men nu är här :]
Måste också skriva om händelsen igår:
Har ju skaffat ett lönekonto/kort här uppe som lönen går in på men har inte betalat med detta för än i förr går i taxi och igår när jag skulle handla mat på spar. väl, när jag kommer till kassan så fungerar inte kortet och jag är inte helt säker på om jag har slagit in rätt kod så jag säger till kassatanten att jag ska bara gå hem och kolla så jag har rätt kod. Väl tillbaka så slår jag in rätt kod men det fungerar förtfarande inte, så jag använder mitt svenska kort. Men på kvällen när jag och hanna skulle äta på Capri så gick vi förbi bankomaten och så tänkte jag ta ut pengar där istället. Men när jag slått in koden så kommer det ut en lapp; Automaten har behållt ditt kort, ta kontakt m din bank punkt . Blev lite förvänad när den bara svalde mitt kort sådär så jag gick till banken idag. Då första tror hon inte på mig sen så hämtar hon mitt kort (som dom tydligen hade tagit ut från automaten) och så ber hon så fruktansvärt mycket om ursäkt. Då har hon tydligen förväxlat mig med en annan person och spärrat mitt kort. Mysko men jag sklrev på och fick tillbaka mitt kort. Alltså norrmän!
Nu tänkte jag titta på mita play och sen gå och lägga mig.
För imorgon skall jag göra snöänglar över hela Geilo :]
erica

Fick bli några mobilbilder på vägen hem från jobbet

en överlycklig erica

kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0