höstferie

Ja höstlov har dom så norska barnen nu, har haft en del på Vestlia i dag som har sprungit mellan lekrummet och restaurangen för att dricka vatten. Hade bara ett sällskap på lunchen idag men hade jobb m att duka upp bord till 50pers istället. Allt gick bra och idag fick även jag träffa vår nye servitör Samuel. En skön kille från Sverige som har jobbat inom restaurang länge och kan mycket m viner mm vilket är skönt eftersom jag inte kan så mycket. Lär mig hela tiden och idag hade jag och han vinprovning på våra husetsviner. Var intressant och jag börjar faktiskt känna olika smaker som kola, blommigt och fruktigt mm. Kul! allt detta gör mig mer motiverad jag nu känner jag att bara jag kommer in i rutinerna här på jobbet så kommer allt gå lättare, såklart saknar jag er där hemma fortfarnade men ju mer man känner sig hemma här så är det lättare att inse att man kan faktiskt leva utan sina bästa vänner och älskade pojkvän några månader för dem finns där för mig när jag kommer hem sen!
Hämta post idag, fick yttligare ett brev från Grace m en HN och ett brev. Så nu efter två skickade tidningar skrev jag ett efterlängtat svar som jag skall posta imorgon när jag skall till sentrum och köpa toapapper :]
Jag jobbar enligt avtal imorgon vilket innebär jour. Blir inringd och skall förmodligen börja vid sju på kvällen m bella och louise.
Nu är Hanna och Maria hos en tjej som jobbar på spa och kollar på film, jag har duschat och skall gå och äta en macka och sen gå upp till daniels lägenhet som bella och louise nu har tagit över när daniel är i Spanien några dagar. Det blir förmodligen lite film och sen godnatt!
tack för att ni finns!
erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0