hemmafru ?!

Har härmed blivit viceordförande i Lovisas egen klubb,förening vad ni nu vill kalla det för, för hemmafruar. Har idag tvättat två tvättar, städat toaletten, gymmat, handlat, lagat mat, varit på banken och fixat ett kontokort/lönekonto, färgat håret på Louise och sen gick jag på jobb klockan sju. Det var väl en bra sammanfattning på min dag.
Jobbade enligt avtal idag så OK, vår hovmästare OleKristian, ringde oss igår och sa att vi skulle komma klockan sju. Vi hade ett sällskap på 37pers som hade hyrt hela restaurangen och köket! de lagade sin mat själva i lag, hade fått grönsaker, fisk och tillbehör så lagade var lag en egen rätt. Under tiden serverades det öl efter öl och ett antal flaskor vin gick åt. Men detta fick Louise, Emma och Bella hålla på med för jag fick ansvar för att annat sällskap. Ett VIPsällskap på 11pers i vår "vinkällare" som egentligen inte är en källare utan ett rum precis brevid restaurangen. Iaf gick allt bra, presneterade mig själv som deras servitris för kvällen, menyn och rekomenderade viner till maten. De var nöjda och tyckte att vi var väldigt flinka jenter som servade dom under kvällen. Allt sånt här, att man får mer ansvar från hovmästare och restaurangchef och sedan att gästerna är nöjda när dem går gör att jag blir motiverad :] och det behövs nu. Har varit jobbigt att komma upp och jobba här igen, att säga hejdå till alla hemma och sedan försöka komma in i rutinerna här igen och allt skall vara som vanligt. Vissa dagar är värre än andra och nu idag har jag mått fint, haft mycket att göra ooch solen har till och med varit framme så då mår man bättre!
Nu har jag kört Louise, Bryndis och Bella till OK, dem skulle sitta där och ta några öl och sen gå till OffPist men jag orkade bara inte. Känner mig fortfarande trött och seg i kroppen, precis som igår. Har isttället gjort handpeeling med mina nya MaryKay-produkter som jag köpte av Frida när jag var hemma. Så nu har jag sammetslena händer :]
Imorgon är jag ledig och skall gå till gymmet igen. Louise och Bella har fått ett träningsprogram av Jesper som jag kände fungerade bra till mig också. Så kan använda det när jag är där och lyfter :] skall också försöka hinna med att sov ut.. kanske ska läsa en av de sex tidningarna som mamma köpte åt mig när jaag var hemma? elr HN som jag fick med ett brev från Grace för någon dag sedan. Det har jag också gjort i dag förresten, skickat brev till Grace! Jag gillar brev, bästa som finns när jag går till brevlådan och det ligger ett handskrivet brev till MIG där! så skicka gärna brev, kärleksbrev, foton, ja vad ni känner för till mig; 
Thon Hotel Vestlia Resort
Bakkestölvegen 81
N-3580 Geilo
Norway
Nej nu skall jag försöka sova så jag får några timmars sömn iaf..
men ville också nämna att jag tänker på min familj, IrenPanik, Hönspappa och men lillelillebror niclas! ni betyder väldigt mycket!
kim,
anna
och
lovisa
jag tänker på er också. ni är saknade!

eran erica

Kommentarer
Postat av: en snygg kompis

jag tänker på dig, jag saknar dig, jag tänker på dig, jag saknar dig osv osv. känns stabilt med en till medlem i min klubb! ily <3

2010-10-12 @ 12:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0