lördag, igen?

Har blivit en ouppdaterad blogg det här på sistone. Har antingen inte haft internet, jobbat, varit hemma på västkusten eller varit omottiverad till att skriva.
Har hänt en del sedan jag skrev sist; åkte ner till varberg den 4e och fick en efterlängtad helg m vänner, släkt, och pojkvän. Ni är saknade och kändes behövligt att få träffa er alla igen. Njöt varje dag av att få vara hemma, få ha kims armar runt om mig, äta mormors köttbullar, träffa mina kusiner, ha en underbar middag och natt m lovisa, erik o kim och självklart få träffa min familj. Ni är bäst!
Fick mina julklappar av mamma och pappa och då insåg jag att jag inte kommer vara hemma på jul, jag kommer inte vakna på julafton och möta mamma och pappa i vardagsrummet m niclas sittande vid granen fullt upp med att läsa på etiketterna; God Jul Niclas Önskar tomten. Det kommmer inte vara som förut, som det alltid har varit. Men jag kommer göra det bästa av detta, det får bli lussekatter och julgodisbak m hanna, julbord och julafton på Highland m alla mina underbara arbetskompisar. Kommer bli en annorlunda men en bra jul!
Kom tillbaka till Geilo i tisdags natt efter en åtta timmars lång tågresa. Ändå ganska bekvämt sätt att åka på plus att jag fick resan turochretur för 500 nok, nöjd!
Var inte uppsatt på schema under hela veckan men har blivit en del jobb ändå; har hjälpt till att göra om i nattklubben i källaren på Higland som kommer ha öppet hela vintern för AfterSki, har varit på smakprovning av den nya menyn, har röjt i hotellets glaslager vilket tog oss tre timmar. Men nu är allt redo för säsongen, det enda vi väntar på är nya arbetskläder och att gästerna börjar checka in. Längtar!
Igår blev det premiär i skidbacken, Fick låna Marias skidor som jag troligen kommer att köpa, åkte upp m hanna till backen där vi träffade jesper på sara, körde några åk och sen blev det varm choklad i värmestugan. Var en aning trött efter en lyckad branshefest på Holms natten innan. Kändes lite ostadigt de första åken och eftersom det bara var en backe öppen var det väldigt trångt. Men var första åket, 12e november. Jag har några månader på mig att åka så jag är nöjd!
Efter sista åket körde vi ner till GeiloSport där jag köpte mina längdskidor, taggad inför en bra vinter m både läng-och utförskidor nu!
Idag har det blivit lite städning och tvätt och när hanna kommer hem vid fyra skall vi ut på tur i ett dimmigt geilo m våra längdskidor :] kommer bli bra!
erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0