julafton?

Har denna vecka insett att det är julafton redan nästa vecka, självaste julafton. Overkligt. Har gått omkring i ett överpyntat hotell i en månad, ätit choklad av min chokladkalender varje dag och julstädat men har egentligen inte fått någon julkänsla alls. Konstigt men blir väl ingen riktig jul om man inte är hemma, klär granen, ser mamma stressa omkring i huset, slår in det sista julklapparna natten innan julafton och om man inte får vakna och gå upp på julafton, se granen lysa upp huset och öppna klapparna tillsammans m världens bästa bror. Vilken tur jag ahr då, för jag kommer hem på jul! Var helt inställd på att vara kvar bland julborden på Highland över jul men så för tre veckor sedan så kom det upp en önskelista över hur man ville jobab över jul. Jag frågade då min chef om de behövde alla servitriser då och någon vecka senare fick jag ett svar som fick mig tårögd. Så jag åker på tisdag den 21 och åker upp igen på natten till den 26e. Känns hur skönt som helst.
Blir som vanligt en hektisk julafton;
Får vakna hemma och öppna några klappar på morgonen innan Kims familj kommer och hämtar oss för att åka ner till Tylösand, Frösakull och äta jullunch hos hans faster m familj. Kommer bli hur mysigt som helst! Efter det blir det troligen Kalle hemma på Björkliden i Veddige. Efter det vidare själv till Åkerlindarna, får där äta mig tjock igen. Där blir det ännu mer paket och får träffa olssons och mormor :] saknar er alla!
Blir kanske en natt i veddige om mamma och pappa är snälla och släpper av mig där på vägen hem. Kommer bli lyckat!
Vet inte riktigt vad jag kommer att ha på mig än. Köpte en ganska enkel klänning på H&M när vi var i Kongsberg, blir troligen den för jag har inte pengar till att köpa en ny..
Idag är jag ledig och skulle åkt skidor just nu. Men när jag vaknade av alarmet klockan tio snöade det i Geilo och jag och emma bestämde oss för att vänta lite. Efter två timmar blev det nästa försent att först gå och hämta ut mina skidor som har varit på reperation och sen gå tillbaka för att åka på Vestlia. Skall hinna m att gå till banken och handla lite julklappar också. Så borde ta tag i denna dagen nu och ta på mig vinterkängorna och gå iväg till byn.
Ikväll blir det en kväll hos Nils, elr här på hestesentret? skall iaf få prata lite m killen som har varit i USA i några månader nu. Kommer bli lyckat. Tänkte om jag orkar att jag skulle baka något för att ta m. Men får se hur det blir m det.
Var precis inne på LBS studio's blogg. Min kära kusin driver ett projekt m ett par andra kreativa människor, en fotostudio! Har redan bestämt att jag och kim kommer gå dit i vår någon gång och fota oss.. så bra m ett sånt projekt; studentbilder, barnbilder, "modell för en dag". Gå in och kolla in det själv:  lbsstudiovarberg.blogspot.com

nu: banken
hadee
erica

Kommentarer
Postat av: Avva

Kul att du kommer hem till jul. Vi längtar efter dig. KRAM

2010-12-17 @ 12:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0